احساس سفتی شکم بعد از ابدومینوپلاستی یکی از مواردی است که بارها از سوی افرادی که جراحی انجام داده اند مطرح شده است. جراحی ابدومینوپلاستی در کرج به دنبال نتایج بسیار خوبی که به دنبال دارد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

با وجود اینکه این جراحی به روش ایمن انجام می گیرد؛ اما مانند هر جراحی دیگری عوارض و مشکلات احتمالی وجود دارد که جای نگرانی نیست بسیاری از موارد توسط پزشک قابل کنترل خواهد بود.

مدت زمان ریکاوری افراد پس از عمل

اغلب افراد پس از گذشت دو هفته از جراحی می توانند به فعالیت های روزانه خود بپردازند؛ اما فعالیت های ورزشی سبک باید ۳ الی ۴ هفته پس از جراحی انجام گیرد.

در طی این مدت به بیماران توصیه می شود که از هر گونه وارد کردن فشار غیر ضروری به برش برای جلوگیری از آسیب به بخیه خودداری کنند.

انتظار می رود که طی این مدت علائمی از جمله سفتی شکم بعد از ابدومینوپلاستی و همچنین تورم و درد بعد از ابدومینوپلاستی به تدریج برطرف شود. همچنین استفاده از گن پس از ابدومینوپلاستی طی شش هفته اول به رفع این علائم کمک کند.

معمولا ۱۲ هفته طول می کشد تا بیماران پس از جراحی به بهبودی خوبی برسند. به طور کلی باید بگوییم که بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان می برد تا علائم ایجاد شده از جمله تورم به طور کامل از بین برود و شاهد نتایج نهایی از عمل باشید.

دلایل سفتی شکم بعد از ابدومینوپلاستی

چنین احساسی بعد از عمل طبیعی است و نباید نگران این مسئله باشید. معمول چنین احساسی به دلیل بخیه زدن عضله جهت ترمیم دیاستاز رکتی رخ می دهد.

همچنین احساس سفتی می تواند به دنبال برداشته شدن پوست شل و افتاده و بخیه زدن قسمت باقی مانده به یکدیگر رخ دهد.

شاید چنین حالتی برای شما نگران کننده به نظر برسد؛ اما شما در حال طی کردن بخشی از روند بهبودی خود هستید و به تدریج پس از گذشت ۶ الی نهایت ۱۲ هفته دیگر چنین علائمی را نخواهید داشت و بهبودی خوبی را پشت سر می گذارید.

درمان سفتی بعد از ابدو

تا چه زمانی احساس سفتی وجود دارد

احساس سفتی شکم طی چند هفته پس از عمل شروع به بهبودی می کند. باید به مراقبت های پس از عمل نیز توجه داشته باشید تا به تسریع روند بهبود خود نیز کمک کنید.

حدود دو هفته نباید کار و ورزش بعد از ابدومینوپلاستی انجام دهید. طبق شواهد مدت بهبودی برای هر فرد متفاوت است؛ اما بین ۶ تا ۱۲ هفته طول می کشد تا احساس سفتی شکم بعد از ابدومینوپلاستی و دیگر عوارض موقتی پس از عمل رفع شود.

توجه به مراقبت های خانگی

برای کمک به بهبودی باید به این موارد توجه داشته باشید:

  • محل برش خورده شده را باید خشک و تمیز نگه دارید. دقت به این نکته به جلوگیری از باز شدن زخم و عفونت کمک می کند و در صورت رخ دادن هر یک از این موارد بهبودی شما را به تاخیر می اندازد.
  • گن مخصوص پس از عمل را بپوشید، استفاده از گن به حفظ نتایج و همچنین کاهش تورم کمک خواهد کرد.
  • پس از عمل فعال باشید، باید تا حد امکان پس از عمل کمی راه بروید تا به بهبود گردش خون و در نتیجه بهبود کمک کند.
  • به تغذیه خود توجه کنید، یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای حفظ وزن سالم و تغییرات ایجاد شده در نظر داشته باشید.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید، نوشیدن مقدار زیادی از مایعات به جلوگیری از احتباس آب، تخلیه لنفاوی و همچنین کاهش تورم کمک می کند.
  • باید استراحت کافی داشته باشید، حداقل باید ۷ الی ۸ ساعت در طول شبانه روز بخوابید تا بدن فرصت کافی برای بهبودی داشته باشد.
  • از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید، نیکوتین و الکل می تواند برای بهبودی شما عوارض ایجاد کند؛ بنابراین توصیه ما برای تسریع روند بهبودی و رفع عوارض از جمله احساس سفتی شکم بعد از ابدومینوپلاستی، خودداری از مصرف این موارد است.

مطالب مرتبط: پیکرتراشی چیست

جلوگیری از سفتی بعد از ابدو

آیا راهکار درمانی وجود دارد

راهکارهای متفاوتی وجود دارد که می توانید به رفع احساس سفتی بعد از ابدومینوپلاستی کمک کنید. در مرحله اول باید به مراقبت هایی که در بالا برای شما ذکر کردیم عمل کنید.

همچنین ماساژ دادن با اجازه پزشک مورد دیگری است که می تواند به افزایش گردش خون کمک کند و همچنین تخلیه لنف را برای سم زدایی طبیعی تحریک خواهد کرد.

علاوه بر این با ماساژ، سیستم عصبی تحریک می شود و باعث احساس آرامش بیشتری در شما خواهد شد. در صورتی که این موارد کارساز نبود مشکل خود را با پزشک در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کند.

۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *