استفاده از گن بعد از ابدومینوپلاستی در نتیجه جراحی بسیار تاثیرگذار است. شما بلافاصله بعد از عمل نمی توانید شاهد نتایج نهایی از عمل خود باشید، پس از گذراندن دوره بهبودی نتیجه قابل مشاهده خواهد بود.

در نتیجه بسیار مهم است که طی این مدت مراقبت های لازم انجام گیرد و به توصیه های پزشک خود برای مراقبت های پس از عمل نیز توجه داشته باشید.

یکی از نکات مهمی که پزشک به عنوان مراقبت بعد از عمل به شما توصیه می کند استفاده از گن بعد از ابدومینوپلاستی است.

علت اهمیت استفاده از گن بعد از عمل

گن مخصوصی بعد از ابدو برای شما طراحی می شود تا از ناحیه جراحی شده به خوبی محافظت شود. این گن از زیر سینه تا باسن را به خوبی می پوشاند. استفاده از آن به دلیل کمک به کاهش تورم بسیار اهمیت دارد.

همچنین اگر به طور منظم تا زمانی که پزشک به شما توصیه کرده است از گن استفاده کنید این امکان را به بدن می دهد تا مایعات اضافی و تجمع یافته خارج شود.

همچنین از تغییراتی که در بافت ها ایجاد شده است، به خوبی محافظت می کند تا از تکان خوردن بیش از حد نیز جلوگیری شود. علاوه بر این شما در طی نقاهت خود احساس راحت تری خواهید داشت.

مزیت استفاده از گن بعد از ابدومینوپلاستی

همانطور که گفتیم استفاده از گن بعد از این جراحی بسیار مهم است که در ادامه شما را با مزیت و دلایل استفاده از آن آشنا خواهیم کرد:

علت نیاز به استفاده از گن بعد از ابدو

بهبود گردش خون

هرچه گردش خون بهتری داشته باشید قطعا روند بهبودی شما نیز سریع تر انجام می گیرد. در واقع با گردش خونی که در بدن، مواد مغذی و ضروری به ناحیه جراحی شده می رسد و به بهبودی کمک می کند.

علاوه بر این کبود و تورم را نیز کاهش می دهد و از ایجاد لخته خون که بسیار خطرناک است جلوگیری می کند.

کاهش احتمال ایجاد سروما

تجمع مایعات اضافه در زیر پوست به عنوان سروما شناخته می شود. معمولا سروما از شایع ترین عوارض گزارش شده از بیماران است. با استفاده از گن می توانید احتمال ایجاد آن را به شدت کاهش دهید.

کاهش ایجاد هر گونه ناهمواری روی شکم

همیشه احتمال ایجاد ناهمواری هایی روی ظاهر شکم وجود دارد. در صورتی که شما از گن بعد از عمل استفاده نکنید، ممکن است به صورت دائمی به این صورت باقی بماند و دیگر قابل اصلاح نباشد.

حال اگر شما از گن بعد از ابدومینوپلاستی استفاده کنید، احتمال ایجاد چنین عوارضی به حداقل می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله علت سفتی شکم بعد از ابدومینوپلاستی را مطالعه کنید.

احساس راحتی بعد از عمل

با استفاده از گن در طی فعالیت های خود احساس راحتی دارید و دیگر نگران آسیب های احتمالی نیستید. همچنین دیگر نگران کشیده شدن شکم خود نیستید. حتی بسیاری از بیماران تمایل دارند بیش از مدت زمان توصیه شده از گن استفاده کنند.

به نکات پس از استفاده از گن توجه داشته باشید

برخی از بیماران هنگام استفاده از گن مشکل تنفسی را تجربه می کنند، در حالی که باید احساس راحتی داشته باشند. نباید هنگام استفاده از گن هیچگونه دردی داشته باشید، در صورت تجربه درد حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

برخی مواقع مشکل تنفسی به دلیل استفاده از گن نیست، در واقع شما نمی توانید به درستی نفس بکشید. هرگونه احساس غیر طبیعی پس از استفاده از گن بعد از ابدومینوپلاستی را با پزشک خود در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: چگونه درد بعد از ابدومینوپلاستی را کاهش دهیم

تا چه زمانی نیاز به استفاده از گن داریم؟

شما باید بلافاصله پس از عمل، یعنی همان زمان که در بیمارستان هستید شروع به استفاده از آن کنید. استفاده از گن در همان زمان اولیه بسیار مهم است زیرا به تا حد زیادی به کاهش تورم کمک می کند.

ماهیچه هایی که بخیه خورده اند حدود شش هفته طول می کشد تا کاملا محکم شوند. برای اطمینان از روند بهبود استفاده از گن بعد از ابدومینوپلاستی به طور مداوم و حداقل برای شش هفته توصیه می شود.

تنها زمانی که قصد رفتن به حمام را دارید می توانید گن را در بیاورید. با پیشرفت بهبودی پزشک به شما خواهد گفت که دیگر نیاز به استفاده از آن ندارید.

گن بعد از ابدومینوپلاستی

آیا می توانیم هنگام حمام رفتن یا خوابیدن گن را در بیاوریم؟

اینکه بتوانید در طی این دو زمان گن را در بیاورید کاملا بستگی به شرایط شما و نظر پزشک دارد. برخی از متخصصین توصیه می کنند که همیشه و به طور مداوم تا زمان مشخص شده از آن استفاده کنید حتی زمانی که می خواهید بخوابید.

اما هنگام حمام رفتن مانعی برای در آوردن گن ندارید. با این حال حتما با پزشک خود نیز مشورت داشته باشید.

اگر از گن استفاده نکنیم، چه می شود؟

عدم استفاده از آن بعد از ابدومینوپلاستی در کرج قطعا مشکلات زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. بدون استفاده از گن زخم ها و محل بخیه شده کشیده شده و باعث ایجاد زخم های قابل توجهی خواهد شد.

علاوه بر این تورم طی زمان طولانی تری باقی می ماند و باعث می شود که نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین لازم به ذکر است احتمال ایجاد خطراتی مانند لخته شدن خون و عفونت نیز افزایش پیدا می کند و روند بهبودی را نیز به تاخیر می اندازد.

به همین دلایل است که پزشک توصیه به استفاده از گن بعد از ابدومینوپلاستی به طور مداوم تا زمان توصیه شده می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *